Jönssonligan

När jag pluggade i Sundsvall blev jag vän med en skåning vid namn Olof Jönsson, vi umgicks mycket tillsammans med en jämtlänning som hette Martin P. Eriksson. Vår trio, Jönssonligan, hade en slags kvinnlig motsvarighet som hette Lina, Helen och Karolina - de tre musketörerna. Martin blev sedemera ihop med Lina, Olof blev inte ihop med Helen men jag blev ihop med Karolina. Det var nästan som på film. Jönssonligan och de tre musketörerna - ett studentäventyr i norr.
Ikväll firar Olof 30, och så vitt jag vet är musketörerna och Jönssonligan återförenade i alkoholdimman igen.
Men jag, Dynamit-Harry, är inte där. Jag sitter på en flygplats i San Francisco.

Så hela vägen från hjärtat över den stora pölen till en lya någonstans i huvudstaden; skål, grattis och drick en för mig med kära vänner.

Kommentarer
Postat av: Lina

men du fanns i våra tankar och samtal, käre vän.

2009-04-05 @ 20:47:03
Postat av: Marcus

:) nu blev jag glad.

2009-04-06 @ 05:16:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0