Promenad i Santa Monica

Imorrn ska det regna säger internet. Så jag har förmodligen tagit min sista långpromenad här i staterna.
Gick och postade lite fler vykort, strosade längs stranden, gick ut på piren. Såg turister i flock och infödingar på hjul, inlines, cyklar eller skateboards.Tänkte på att jag minsann är rätt lyckligt lottad som kan flanera omkring på det här viset. Med solen i ögonen.
Bara för att lyxa till det lite tog jag mig en tur förbi Ben and Jerrys - köpte en Mango Mango Sorbet och log.
Flanerade tillbaka och hittade ett par presenter. Såg för femtonde gången den stora svarta mannen indränkt i silver göra sin robot-akt på gågatan. Han och FarochSonakrobaterna är fanimej där varje kväll. Och dansarna.
Men den här gången styrde jag mina steg mot Hooters. Tog en öl och slogs av hur avsexualiserad stämningen var för ett ställe som "lever" på storbystade servitriser. Barnfamiljer och pensionärer. En grabb fyllde 2 år. Folk sjöng. Jag drack upp och flydde därifrån.

And on that bombshell ska jag nog se Fear and Loathing en gång till...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0