Sexchock

San Fran fullkomligt dryper av sex.

Det finns lika många "adult dvd stores" som det finns Starbucks och stripshowerna håller på dygnet runt. Är det inte amateur night så är det exotic male revenue. I bokaffären finns det hyllor tillägnade enbart erotisk litteratur. Inte undanskuffad till en mörk och ostädad vrå som i Sverige. Snarare välbelyst mitt i centrum, precis så oskyddat att man inte tänker på det. I en bokaffär lika stor som NK fanns både Playboy; blondes, brunettes, redheads och Suicide Girls i välredigerade, dyra, glansiga tjocka utgåvor. Det var de enda två jag vågade titta på innan stora skämselkänslan tog överhanden och ledde mig med fasta steg bort till de något mer påklädda avdelningarna.

Men det finns en annan dimension till sexualiteten här i San Fran. Det är inte samma cyniska tillfredsställelse-porr som till exempel Vegas. Här är det en frigörande, politisk, religiös och själslig rättighetsfråga.

En slags hyllning antar jag.

Personligen pallar jag varken Vegas brutala attityd eller San Frans hippieinställning, hela grejen blir bara någotslags öppet mänskligt buffebord i mina ögon och jag föredrar mitt frosseri i mer privata sammanhang.

And on that bombshell så har jag avnjutit ett glas fruktigt rött i sällskap med Robert på ett väldigt lokalt litet ställe där kyparen/ägaren var uppenbart glad/påtänd/flörtig. Imorgon Japantown och seriemuseum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0