In the L of A

Framme! I en stad som ser ut som Sim City, med folk som ar dubbelt sa stora (nej jag kan inte skriva a, a, o).
Varldens basta bantningskur ar inte att trana, det ar att aka till USA, bara kliv ur planet och vips kanner du dig femton kilo lattare.

Resan var minnesvard, efter ett halvfullt, personmassigt - inte promillemassigt, flyg till Chicago dar maten och drycken aldrig tog slut landade vi i en regnstorm, blixten smallde utanfor innan landning och val framme tog inchekningen till LA en halvtimme extra. Men ingen var surare for det, pojkarna i Navy-gympadresser laste senaste spelnyheterna, den kvinnliga prasten surfade och lyssnade pa musik i sin laptop, jag stod dar och at en snickers och skrattade at det hela.

Kunde dock halla mig for skratt nar planet lyfte och ingen mat, som inte kostade pengar, serverades. Hungrig, glad och latt utmattad hittade jag dock till hotellet, checkade in samtidigt som ett par riktiga soldater, i oken-uniform och allt. Kom upp pa rummet och mottes av tva dubbelsangar med fjarrkontroll for sangens hardhet. 

Har borde det kommit bilder men det far vanta, internetcafet darifran jag skriver har icke-fungerande usb-anslutning, och de enda bilderna som redan finns pa datorn ar porr, foga forvananade eftersom favoritlankarna ar sparade som ebony sex, blackasscommander och dylikt. That's the internet for you... pa tal om naket, hittade en gratistidning som faktiskt var samre redigerad an VN. Noll bildtank och textkansla. Men de hade iaf tva helsidor serier, innan det blev porr-kontaktannonser resterande sex uppslag. Ratt mycket sex overlag, tre eller fyra "Live nude sex shop xxx video"-affarer innan det hunnit komma tva Subways pa gatan fran hotellet till internetcafet. 
Nej, jag har inte varit inne - jag har battre saker for mig. 

Som att lasa ut Gerrards sjalvbiografi, bra bok, lite val upprepande pa slutet. Iaf battre an Liverpools matchform i ligan, fy fan, inte ens tvars over atlanten blir man glad. Torsk mot Boro, det haller inte. 

Pa tal om daliga saker, frukostbuffe i all ara, men ar det inte lite overpris med 200kr? Minns forra resan da vi hitta varsta, basta buffen for sex dollar. Naja, allt kostar pengar i det har landet, sa ar det bara. Undrar vad de stackarna som sitter en bit bort i cafet har betalat. De blir iaf matade med budskap fran en man och en kvinna i kostym, prat om att de ska "be all that you can be", "take a piece of paper and write down where you are gonna be in six months", varsta vackelsemotet mitt pa ett cafe. Bland turkey-sanwiches och ice teas. 

It's a crazy place. Nu har jag babblat ratt mycket utan bilder. Far hoppas att det funkar nasta gang. \

Ja, just det, det ar typ 20 grader har. Eller femton, inte fan vet jag, men solen varmer nar man gar i tunna byxor och bara troja. 

And on that bombshell ska jag kolla lite mer saker pa natet eftersom jag har 57 minuter kvar pa min kopta tid.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0