Background... and..... action!

Another day in paradise... och nästan en skådis, well, en statist iaf. Glatt ovetandes efter att ha hungerätit på Subway traskade jag förbi en samling människor och hamnade lite på film när jag gick förbi och åt min BLT med italian herbs and cheese-bread. Och slogs av ett par saker...

Det finns många poliser i LA, men majoriteten av dem är upptagna med att hålla folk borta från filminspelningar.

Det måste vara jävligt svårt att inte bli skådis i LA, i varenda hörn finns det ett gäng filmkameror som rullar och folk som köar för att antingen statista eller hänga nära kändisar.

En regnig dag i LA som spenderats mest på hostellet, med en rumskompis som är typ 40 och som kliar sig i grenen oroväckande mycket... men också med sköna människor i stora rummet där det serveras Russel Peters-komedi på tvn, riktigt bra, kolla in...

Skippa dock Del Taco, som Sammy tipsa om, samma sak som Taco Bell ju Sammy... fattar inte vad du tjata om ;)

Men men, on to the pictures, blir en hel del den här gången.

bild1
Resans början, hotellet vid Arlanda, notera viktiga Gerrard-boken...

bild2
På planet till Chicago som var halvfullt och med två öl i systemet, bra resa....

bild3
Tio timmar senare och ölen hade börjat kicka in... eller så var det bara en helt psykofreaky rulltmattahall, och ingen skakstabilisator...

bild4
Only in the states.. en gammal präst/nunna som sitter på flygplatsen med feta hörlurar och laptop... gotta love it.

bild5
Great fields usa-lapptäcke, vyn från planet mellan Chicago och LA... helt sjuka farmlinjer från luften, mest imponerande är de enorma cirklarna om ni frågar mig, hur fan får de till dom?

bild6
Everything is bigger in the states, hotellrummet vid flygplatsen hade två feta sängar med fjärrkontroller för madrassens hårdhet..

bild7
Februari i LA, ett stenkast från hotellet, ja alla byggnader var ungefär så stora...

bild8
and in the hostel, skönt ställe, roligt folk, bra sängar, bra område..

bild9
Och så ser jag och LA, vid Hollywood and Highland ut, ett stenkast från Kodak Theatre..

bild10
Och jag var ju tvungen att fota den största stjärnan, pun intended, har bilder på Chuck Norris och Lionel Richie... världens vitaste neger också, men orkar inte ladda upp.

bild11
Och här är en bild och ett ställe som jag vet en som gillar...

Bild12
Who watches the... watchmen? premiären i all sin gulmattade glans, såg skådisen som gör Rorschach och även Angelina Jolies pappa..

bild13
Uppe i högra hörnet, där är den, skylten som alla vill åt...

bild14
ingen tatuering, men nu är samlingen av Ink-affärer fullbordad, eller inte den i London, får bli nästa resa..

And on that bombshell så hoppas jag ni har gillat bilderna, och tack för att ni orkat med. Nästa gång blir det förmodligen zoo-bilder från San Diego.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0