Bildkavalkad, Mexiko och en massa djur

Så det är dags för lite bildbevis igen... även om jag tror att många av Mexiko-bilderna ljuger, går inte att fånga på bild hur galet det var. Pandor däremot, visar det sig, är precis lika häftiga i verkliga livet som på film. Sittandes och ätandes bambu mest hela tiden, med värsta schyssta pälsen. Och noshörningar är fanimej stora som stridsvagnar.


Men vi börjar med LA - på en gata mitt i ingenstans hittade jag Leeds, så det är här de gömmer sig... (det är ett fotbollsskämt för de som inte fattar)


Den här tror jag dock att alla fattar, åt däremot ingen glass just detta tillfälle utan inmundigade istället en jävligt god California wrap.


Pimp my.... durkslag på en bil? Hur fan tänkte du nu?


Balboa park i San Diego innehöll dock mer än lustiga bilar, som schysst natur och en herrans massa ekorrar. Som alla verkade halvtama., förmodligen på grund av att alla smygmatar dem när de är ute å rastar hunden.


Parkens andra stora (till antalet) innevånare var uteliggarna, även om jag tror att det här är en helt vanlig soldyrkande kvinna.


Let the craziness begin, nu var jag i Mexiko och det fanns ingen återvändo... eller det var ju precis det det fanns. Men humorn är större än budskapet tycker jag.


Gränsen mellan de frias land och... USA


Före tequilan men efter första ölen och helt ofrivilligt med en jättehatt på huvet. Teresa från Schwarsenegger-land (Österrike) drack cola och skrattade oss åt andra...


... vilket man väl kan förstå när det är såhär man får i sig tequilan. Inte nog med att man hälls i spriten, man blir också isprutad öl och får huvet omruskat av den ständigt visselpipeblåsande bartendern innan faran är över. För den gången. Den första bartendern hade till och med en sådan där mexikansk wrestlings-mask.


När inte spriten var nog åkte lekarna fram. Sara från någon brittisk ö provade lyckan med att bli runtsnurrad.


Dagen efter kvällen före och elefanterna verkade konstigt formade... eller var det träden som var lustiga?


Gänget som överlevde och Mexiko och spenderade dagen på Zoo, Gaz (rumskompis) i kepa, lille australiensaren Mikey och blondhårige australiensaren Elliot, bakom Teresa står Gaz resekamrat.


Märk av min skakiga förvåning när en flodhäst flög förbi, ja det är en flodhäst, där bakom gallret.


Sen stötte vi på Danne, han hade inte rakat sig på ett par dagar...


Giraffer är faktiskt ännu större i verkligheten, långa som fan rentutav, och tydligen föder morsorna stående så att ungen dimper i marken.


Dumbo och hans vänner som hade fler bollar och leksaker att sysselsätta sig med än vad jag tror vilda elefanter behöver.


Rattaxes! Coola djur noshörningar, även om denna saknade horn. Stora vandrande rustningar ser de ut som.


Titta på mig, jag är en lång och läskig orm, jag kan sträcka på mig precis hur fan som helst och ändå klämma livet ur dig. Mina roadtrip-vänner känner nog igen sorten, som hängde över våra axlar i Florida.


Ok, en gissningslek, denna bilden och nästa.... Vilken är apan?

Marcus?

Någon hade skrämt Bambi


Vissa fåglar var bättre på kamouflage än andra...


Ny tävling, hitta isbjörnen.


Här är jag! reste han/hon sig upp som för att säga.


... det här är de andra fåglarna.. som har en konstig näbb


Apor.


Kossa.


Mer apor. Färgglada sådana.


Och sist men inte minst, den ballaste av de alla, pandan. Bara satt där och åt som om inget hänt, som om inte hundratusentals människor gått förbi å fotat genom åren. Cool snubbe/snubba.

And on that bombshell ska jag hämta min tvätt, woho för rena kläder!

Kommentarer
Postat av: Lina

oo va underbart kul du ser ut o ha.. ! massa krama/syrran

2009-03-10 @ 09:48:56
Postat av: Linn

åh!! USA. vad är deras deal med att alltid göra något sjukt med sina bilar?

hoppas du har det bra där borta! jag är dödsavundsjuk! :)

2009-03-10 @ 23:41:54
URL: http://linnistaden.blogs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0