Paranoid i de paranoidas farstu...

So jag har hittat fram till hostellet och hjartat av det som ar Hollywood och det galnaste stallet jag nagonsin upplevt.
Efter att ha kannt sig instangd pa ett hotellrum med endast en paranoid usa-tv verklighet som van ar det som att hoppa i in i elden fran stekpannan att vara har.
Pa mindre an en timme lyckas jag fa en filipinsk bog pa halsen (inte bokstavligt), checka in pa rummet och fa en rundvandring av "Snoopy" som hostellmannen insisterade pa att bli kallad. Men inte nog med det, pa hollywood blvd sprang jag pa Batman, Stalmannen, Spiderman, Elvis, och Captain Jack Sparrow en efter en. Som om inte det var nog sa holl jag pa att ga ratt in i inspelningen av ett avsnitt till den dar nya Mentalist eller Psycist-serien pa trean. Vad an den nu heter sa ar det den med den slathudade krullharige snygga skadisen.

Efter den stjarnchocken fick jag satte mig ner och vila lite pa ett sushi-hak, ratt ok veg sushi men inget mot Trangsunds Sushi House. Trodde jag hade lugnat ner mig och borjat smalta in i mangden nar jag klev ut och slogs av hur mycket folk av alla nationaliteter och kon som vimlade omkring. Fick ett paranoit slag och kryssade mellan biljettmanglare och folk som prackar pa en skivor. Hittade fram till Graumans chinese theater eller va fan bion nu hette. Klassisk och kand ar den iaf.

Vilket ar mer an vad man kan saga om filmen jag sag. Street Fighter: the legend of Chun-Li. Vilken otroligt imponerande kalkonrulle. Inte bara har de castat en blond Bison, de har ocksa lyckats med konststycket att lamna ute varenda klassisk-Street Fighter karaktar av rang. Jag menar, Nash? kom igen, vad hande med Ryu och Ken, Blanka och Zangief, Honda och Guile... na, uselt skadespeleri och riktigt ruttet manus. Men det var iofs bara jag och tva till i en salong som sag ut att kunna ta flera hundra personer. Sa riktigt genomrutten blev inte upplevelsen.

Har jag glomt nagot?

Ja just fan, hade jag varit lite viktigare eller smartare hade jag kunnat sitta pa premiaren av Watchmen nu. Den haller pa ett par kvarter har ifran bara. Det blev ett par foton av folkvimlet och den, sjalvklart, gula mattan istallet.

Och svaret pa who watches the watchmen? ett gang helt vanliga sakerhetsvakter faktiskt, som sager, keep on moving och liknande roligheter.

Har finns for ovrigt precis allt i souvenir-vag. Hade jag haft en militartrunk som forra gangen kunde jag tagit med mig hur mycket glam och kitsch som helst. Gick iofs forbi en military shop for fem minuter sen, kanske ska kopa en till. Vet en person som skulle blivit glad i den affaren iaf, fast kanske gladare i den italienska glass-affaren som hette ce'Fiore... passande va?

Borjar for ovrigt overvaga att hyra bil och dra till Texas, borjar tro att jag ar som Winnerback "for tyst for LA", men jag har ett par dar kvar sa ska gora det basta av det.

And on that bombshell.... ska jag kolla om det finns nan mat kvar pa BBQ:n som annordnats, fast forst ska jag kolla om jag kan hitta en datorbutik.

Kommentarer
Postat av: Robert

Haha, det låter helt insane!

Kollade för övrigt lite på boende, hur funkar det för dig med att slagga i Vegas mellan 16-19? Dels tajmar vi in din födelsedag, dels blir det mitt i veckan och alltså bra mycket blligare hotell. För hotell ska vi fan bo på.

Kolla in det här: http://www.stratospherehotel.com (Nej, vi kan lugnt skita i eventsen listade under "Entertainment" :P)



Dubbelrum med VARSIN Queen Size precis vid The Strip för 30$ per skalle och natt. Vad säger du om att lyxa till det lite för en inte så dyr peng? :D

2009-03-03 @ 17:40:48
Postat av: Robert

OK, jag tar tillbaka, Stratosphere verkar inte så lyxigt utan folk har skrivit att rummen kan vara lite småskabbiga och så. Men fortfarande jäkligt coolt.

Ska man bo lyxigt utan att betala skjortan av sig är det många som rekommenderar glaspyramiden Luxor (http://www.luxor.com/hotel/). Blir väl 45$/s&n snarare. Jag tycker det hade varit riktigt coolt - ska det vara ska det vara! Men vill du budgetta och köra nåt Inn eller hostel funkar det för mig också :)

2009-03-03 @ 18:28:38
Postat av: lina

Låter grymt!

Texas är fantastiskt så det kan jag rekommendera. Och när det gäller hotell i LV så är Luxor tokbra!

2009-03-05 @ 21:03:18
Postat av: lina

Texas är NICE så det kan jag rekommendera.

Likaså Luxor hotel i LV - ett riktigt bra hotell!



(är mighty avundsjuk på att du såg the Mentalist-snyggingen, btw...)

2009-03-05 @ 21:08:25
Postat av: lina

oj blev nåt fel. så nu skickades det två gånger.. tihi

2009-03-05 @ 21:09:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0