Vackert formulerade ord...

...sjunger i mina öron varje dag. Länge sen jag riktigt lyssnade. Länge sen jag hade tid eller vilja till det.

...
jag släpper din hand,
för ett helt vanligt återfall,
för att få nått förstört,
det var fel som jag sa,
det är sant som du hört
...


Det är lättare att lyssna här borta. Lättare att skriva och lättare att känna.

...
and tell her from this high terrain
I am ready now to fall
...


Det här är livet jag vill ha just nu. Fullt av solnedgångar och ölrunda steg på en strandpromenad. Leende ansikten runtomkring, frisk luft över kinden. Vintersverige får mig att gå i ide, farligt mycket, det här är mitt grönbete, en skuttande kalv på andra sidan pölen.

...
Out of my life, out my mind, out of the tears we can´t deny
we need to swallow all our pride and leave this mess behind
...


Det är konstigt befriande att vara ny i ett sammanhang. Jag har ingen aning om hur man gör. Tänker inte på att alla runtomkring inte känner mig och mitt förflutna. Att de bara är och blir det vi skapar tillsammans. Att jag är det jag skapar. Samtal, händelser, känslor, och så är man en person. En person i en persons ögon, i en annan persons värld. 

...
varje stund, var minut, var sekund, samma konstiga beslut
det blir fel, slår bakut och allt går snett, men det tar aldrig riktigt slut
...

Så vilken är verklig? Den person som stannar kvar i huvudet efter ett samtal eller ett möte? Den som går iväg? Den som man bär med sig varje stund eller den som kommer på besök i andras ögon?

...
Lars Winnerbäck - Lovesång

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0